sztokholm

Sztokholmskie migawki - czerwiec

00:29

Skończył się czerwiec, nie wiedzieć kiedy minęło już pół tego roku. Było to dla mnie wyjątkowo dobre pół roku, dawno nie byłam tak zadowolona ze wszystkiego jak w 2016 :). Podsumowań żadnych robić nie chcę, zresztą wiele się już na blogu pojawiło. A czerwiec sam w sobie też był bardzo dobry. Skończyłam pierwszą część kursu B1 ze szwedzkiego, byłam u Agi w Kramfors, gościłam rodziców w Sztokholmie... i robiłam dziesiątki zdjęć wszystkiemu wokół. I dziś zapraszam was na sztokholmskie fotograficzne podsumowanie czerwca.
Uwielbiam łódki :). Chyba całkiem niedawno musieli utworzyć połączenie promowe pomiędzy Kungsholmen a Södermalm w ramach transportu publicznego, bo nie kojarzyłam tej trasy wcześniej. Za to teraz z przyjemnością wsiadłam na prom - warto, choćby dla widoków :).


A będąc na Södermalmie, po prostu trzeba się przejść Monteliusvägen. Byłam na tej ścieżce już dziesiątki razy, mam stamtąd setki zdjęć... I wciąż robię więcej, za każdy razem, gdy tam jestem.



Spaceru po Södermalm ciąg dalszy...


Moje piękne ścieżki do spacerów oraz do biegania - mając taką okolicę, aż się chce wcześniej wstawać i wyjść z domu :)



I warto się rozglądać dookoła, bo mimo że Kungsholmen to niemal centrum Sztokholmu, ale z drugiej strony... To wyspa pełna parków, pięknych wybrzeży oraz zwierząt.




A to w trasie na Liljeholmen, szłam do kolegi oglądać mecz, Szwajcaria-Francja, jeszcze zanim wykosiliśmy Szwajcarię z turnieju ;) Szwedzka sztuka uliczna mnie czasem zadziwia...

Centrum Sztokholmu ozdobione kwiatami, ciepło, pięknie, kolorowo :)


Miałam okazję też po raz pierwszy wjechać na Kaknästornet - wieżę telewizyjną i punkt widokowy. Panorama się rozciąga stamtąd niesamowita, ale niestety nad Sztokholmem unosiła się lekka mgiełka, którą można było dostrzec dopiero z góry...

Czerwiec to także najdłuższe dni i najkrótsze noce w roku. Wciąż słońce wschodzi ok. 3:30 i zachodzi po 22, ale wiadomo, zachód nie oznacza jeszcze całkowitej ciemności. Dalej nie mogę się nadziwić, gdy po 23 za oknem jest tak...
Plus mój hit miesiąca - pamiątki ze Sztokholmu. Co powiecie na puszkę szwedzkiego powietrza? Tylko kilkadziesiąt koron ;)
I jak Wam się podoba mój Sztokholm? :)

Podobne posty

0 komentarze

Kraje

anglia (3) austria (1) belgia (1) chorwacja (12) dania (1) ekwador (5) finlandia (6) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (17) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (142) włochy (7) zea (4)

Instagram