formalności

Numer personalny i konto w banku

19:45

Więc skoro już podpisałam umowę o pracę, mogłam się zabrać za organizowanie wszystkich dokumentów. Oczywiście z pomocą AIESECa :). O 12 spotkałam się z Tau i poszliśmy do Skatteverket (Urzędu Podatkowego) po mój numer personalny i do banku, by utworzyć mi konto.
W Urzędzie Podatkowym wzięłam formularz do wypełnienia, co zajęło mi niewiele czasu, jako że jestem obywatelką UE, mającą już pracę w Szwecji i przyjeżdżającą bez rodziny. Wzięłam numerek w kolejce, ale skoro przede mną było jeszcze 16 osób i na pewno posiedziałabym tam jeszcze trochę, poszliśmy do banku w okolicy. Skoro nie mam jeszcze numeru personalnego, nie mogłam założyć normalnego konta. Więc dostałam proste konto bez dostępu internetowego, bez karty Visa, zwykłe konto bez żadnych dodatków czy przywilejów - z informacją, że zostanie ono zmienione w normalne konto, kiedy przyjdę ze szwedzkim dowodem. Co zajmie mi trochę czasu, bo będę mogła o niego aplikować, gdy już dostanę numer personalny i zapłacę za dokument, oczywiście.
Kiedy wróciliśmy do Skatteverket, zostały już tylko 4 osoby przede mną. Po kilku minutach nadeszła moja kolej, więc podeszłam z dowodem, umową o pracę i wypełnionym formularzem. Pani w urzędzie skserowała wszystkie dokumenty, wzięła formularz i powiedziała, że decyzję wyślą wkrótce na mój nowy adres. I wtedy będę mogła złożyć wniosek o szwedzki dowód :).

Podobne posty

0 komentarze

Kraje

anglia (3) austria (1) belgia (1) chorwacja (12) dania (1) ekwador (5) finlandia (6) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (17) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (143) włochy (7) zea (4)

Instagram