panama

Street art w Panamie

11:23

W dzisiejszym poście skupię się bardziej na zdjęciach niż tekście, mam jednak nadzieję, że nie będziecie mi mieli tego za złe ;). W latynoskiej sztuce ulicznej zakochałam się już podczas mojej wizyty w Kolumbii i Ekwadorze. Efektem kilku dni spędzonych w miasteczku Ipiales na granicy tych dwóch państw był wpis zatytułowany Kolumbijska sztuka uliczna, pełen zdjęć przepięknych murali. W Panama City wystarczył mi spacer po starówce (Casco Viejo), bym wiedziała, że wśród postów z Panamy znajdzie się też jeden tylko ze street artem :).
Zacznijmy od tych... brzydszych murali :P. Bo obok tych pięknych malunków, co i rusz przewijają się takie, które czasem ciężko nazwać sztuką uliczną. 
Piękne malowidła dominują głównie w historycznym centrum Panama City. Spacerując nieco dalej od tej okolicy, natrafimy raczej na hasła i slogany, mające przykuć uwagę przechodniów.
[ Jeśli potrafisz to sobie wyobrazić, potrafisz to zrobić ]
[ Prywatyzują edukację, a ty oglądasz telewizję ]
No dobra, takich murali jest pełno wszędzie i nie ma co wrzucać więcej tego typu zdjęć ;). Skupmy się lepiej na tych wyjątkowych i znacznie ładniejszych. Sztuka uliczna w Panamie, podobnie jak w Kolumbii i Ekwadorze, sporo czerpie z lokalnej kultury. Na ścianach można zobaczyć namalowanych ludzi w tradycyjnych strojach, miejscowe zabytki, a także przykłady panamskiej fauny i flory.
Bardzo mi się też spodobało, że na starym mieście niektóre bary i restauracje przyciągały klientów nie wielkimi szyldami, ale raczej kolorowymi muralami. Genialny pomysł! :)
Przy większych muralach, ich wykonawcy zadbali o to, by nie pozostać anonimowymi. I nie mam tu na myśli postawienia w rogu jakiegoś bazgroła, robiącego za podpis. Świat poszedł do przodu, a artyści potrzebują followersów na instagramie ;). Jeśli dobrze się przyjrzycie, sporo murali ma w rogu narysowaną ikonkę instagrama i podany link do profilu.
Przy tym wszystkim nie brakuje oczywiście i bardziej abstrakcyjnych murali. Street art jak na poniższych zdjęciach nie do końca do mnie trafia, zdecydowanie wolę taką sztukę uliczną, jak przedstawiłam Wam powyżej. Jednak nie sposób odmówić artystom talentu... A jaki street art podoba Wam się najbardziej? :)

Podobne posty

0 komentarze

Kraje

anglia (3) austria (1) belgia (1) chorwacja (12) dania (1) ekwador (5) finlandia (6) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (17) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (143) włochy (7) zea (4)

Instagram