staż

Świąteczna atmosfera w pracy

19:27

Lubię czuć świąteczną atmosferę wszędzie wokół. Wygląda na to, że Szwedzi też to lubią, bo w firmie świąteczne dekoracje wiszą już od kilku tygodni. Jako że w Szwecji dniami świątecznymi są 24, 25, 26 i 31 grudnia oraz 1 i 6 stycznia, wiele osób robi sobie dłuższą przerwę bożonarodzeniową. Niektórzy z nich - jak chociażby ja ;) - zaczynają już w ten weekend. Myślę, że dlatego wiele świątecznych wydarzeń odbyło się w ciągu ostatnich kilku dni. Więc jak się przygotowujemy do świąt w firmie? :)
Światełka można zobaczyć w prawie każdym oknie (a mamy ich wieeele, bo przecież budynek jest całkiem spory) już od drugiej połowy listopada. Wszystkie świąteczne dekoracje zaczęły się pojawiać bardzo szybko i nim jeszcze zaczął się grudzień, cała główna siedziba wyglądała bardzo przyjemnie.
Kilka dni temu otrzymaliśmy (mój zespół) wiadomość od szefa o "ważnym spotkaniu" pod koniec tego tygodnia. Obecność obowiązkowa. Albo, mówiąc prościej, szef zaprosił nas na lunch podsumowujący rok i nastawiający świątecznie. Więc wczoraj poszliśmy do restauracji Piren na Kristinebergs strand.
Dla mnie to był pierwszy raz, gdy wyszliśmy gdzieś tak razem całą grupą i bardzo mi się to spodobało. Zamówiłam sznycel, jako że było to jedyne co wyglądało dla mnie normalnie w (szwedzkim, oczywiście) menu. Choć była z nami dwójka Szwedów, reszta była bardzo międzynarodowa. Uwielbiam to :) : Hiszpan, Włoch, Argentyńczyk, Rumunka, Polka i Szwajcar... mówiący po polsku, bo ma stamtąd żonę :). Mogliśmy rozmawiać we wszystkich językach o wszystkim (choć pomysł szefa, by rozmawiać o pracy, nie cieszył się zbytnim powodzeniem ;) ).

A kiedy tylko wróciliśmy z lunchu, wyskoczyliśmy na przedświąteczne spotkanie departamentowe. Przemówienie podsumowujące rok pracy w naszym departamencie, glögg (myślałam, że przyszliśmy za późno, ale na szczęście jeszcze coś zostało ;)), szafranowe bułeczki... i prezenty świąteczne. Tata pytał się mnie jakiś czas temu, czy dostajemy dodatek świąteczny do pensji, tak jak w Polsce. Tutaj niestety nie, ale dostaliśmy blendery. Właściwie, jako że nie spodziewałam się niczego takiego, była to miła niespodzianka ;). 
A dzisiaj mieliśmy świąteczną AIESEC fikę! Znów glögg i duuużo słodyczy oraz jedzenia z różnych krajów (tak, ja się nie nadaję do gotowania, więc przyniosłam polskie ciasteczka :P). To była fajna okazja, by znów zobaczyć tych ludzi po raz ostatni przed świętami, jako że do pracy wracam dopiero 7 stycznia.
I, oczywiście, Mikołajki! W sumie niezła zabawa :). Najpierw szukanie prezentów ukrytych na piętrze z kartką z instrukcjami. Dostałam dwa duże pudełka czekoladek. Jako że u mnie w dziale są dwie Gabriele, nasi współpracownicy rozróżniają nas, nazywając mnie Gabi a ją Gabrielą. Nasi znajomi z AIESECa ułatwili to sobie jeszcze bardziej: ona jest Gabi 1 (albo raczej "Gaby" jak piszą to w innych językach) a ja Gabi 2, bo dołączyłam później. Ale wygląda na to, że dla mojego Mikołaja jestem po prostu "Gabi (blondynka)". Ma to sens ;).
Więc powiedziałam "do zobaczenia" do wszystkich w pracy (z komentarzem szefa, że dołączyłam do grupy ostatnia, a pierwsza ją zostawiam... ale nie martwcie się, po świętach będę z powrotem! ;) ), życzyłam im wesołych świąt i wróciłam do domu. Czas się pakować, czekając na przyjazd jednego zestresowanego Kolumbijczyka, a jutro - Polska!

Podobne posty

2 komentarze

  1. Żyć nie umierać!
    Swoją drogą, to fantastyczne i raczej nieczęste taka przyjazna atmosfera w pracy - taki szef, prezenty, poczęstunki itp....
    Dobrego pobytu w Polsce i cudownych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo! :) Niestety tym razem pobyt w Polsce stanowczo za krótki...
      Przyznam, że w mojej poprzedniej pracy też miałam bardzo fajną atmosferę (pracowałam w banku w Warszawie), choć tutaj jest nieporównywalnie - myślę, że to jednak kwestia ludzi, na jakich się trafia, po prostu :)

      Usuń

Kraje

anglia (3) austria (1) belgia (1) chorwacja (12) dania (1) ekwador (5) finlandia (7) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (21) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (154) włochy (7) zea (4)

Instagram