muzyka

Joplin på svenska

00:01

Po raz pierwszy usłyszałam o Caroline af Ugglas w 2009 r., kiedy z piosenką "Snälla Snälla" startowała w Melodifestivalen (w sumie szwedzki stosunek do konkursu Eurowizji i Melodifestivalen to temat na oddzielnego posta). Zajęła tam drugie miejsce i choć nie umieściłabym tej ballady na liście swoich ulubionych piosenek, to musiałam przyznać, że głos Caroline wywarł na mnie wrażenie. A po jakimś czasie, gdy zaczęłam się coraz bardziej i bardziej interesować wszystkim, co ze Szwecją związane, zaczęłam szukać muzyki po szwedzku. "Googlając" za czymś "på svenska", znalazłam na Youtube coś, w czym się kompletnie zakochałam. Caroline af Ugglas - Joplin på svenska.
Piece of my heart a właściwie En del av mitt hjärta, jak to śpiewa Caroline. W 2007 r. nagrała album z piosenkami Janis Joplin w szwedzkich wersjach. Ta płyta wywarła na mnie spore wrażenie - po pierwsze dlatego, że Caroline ma naprawdę mocny i interesujący głos. A po drugie, cóż, po prostu uwielbiam Janis ;). Płyta zawiera 11 piosenek i po przesłuchaniu całej stwierdziłam, że chcę więcej.
Jeśli lubicie dobry rock, jeśli lubicie Janis Joplin i jeśli chcecie posłuchać trochę dobrych piosenek po szwedzku... sprawdźcie 'Joplin på svenska' Caroline af Ugglas. Warto :).

Podobne posty

2 komentarze

  1. Zgadzam się, że stosunek Szwedów do Eurowizji wymaga oddzielnego posta. Ja pracuję z kolegą, który jest w ogólnokrajowym klubie Melodifestivalen, jeżdżą razem na eliminacje, na finały, mają darmowe wejściówki i inne benefity.
    a mój kolega zna każdego wykonawcę od 1982 roku, który zajął 1,2 lub 3 miejsce :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki klub dot. udzialu Polski w Eurowizji działa też u nas - wiem, bo mój przyjaciel bardzo interesuje się Eurowizja i dzięki niemu miałam okazję m.in. uczestniczyć w koncercie przy eliminacjach czy poznać wiele dobrych piosenek, które do konkursu się nie dostały. Zresztą dzięki niemu poznałam wspomnianą w poście artystkę :). No ale w Polsce osoby jak on są rzadkością, a tutaj to zainteresowanie Melodifestivalen jest wręcz ogólnokrajowe :D

      Usuń

Kraje

anglia (3) austria (2) belgia (1) chorwacja (12) czarnogóra (2) dania (1) ekwador (5) finlandia (7) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (22) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (168) włochy (7) zea (4)

Instagram