gdzie jeść i pić

Hötorgshallen: smaki świata

23:37

Hala targowa Hötorgshallen reklamuje się hasłem "Cały świat pod jednym dachem" - a przynajmniej takie rozwiązanie przyjmuje Tłumacz Google'a dla opisu zamkniętej hali z jedzeniem z całego świata. Kiedy tylko usłyszałam o tym miejscu, wsiadłam w pociąg do T-Centralen i po 5 minutach spaceru stamtąd dotarłam do Hötorget.
Hala nie jest ogromna, ale całkiem łatwo się zgubić na wąskich przejściach pomiędzy sklepami, byłam tam w sobotę i było bardzo dużo ludzi. Wolałabym pójść tam w jakiś spokojniejszy dzień, ale na tygodniu Hötorgshallen jest otwarta od 10 do 18 (w piątki do 18:30). W niedzielę i święta jest nieczynna.
Zaraz po wejściu do budynku wiedziałam, że jestem w niebie ;). Na prawo trafiłam na sklep z wieloma rodzajami czekolad. Były tam nawet czekoladowe róże! Najbardziej idealne kwiaty, jakie można podarować kobiecie ;). Zdecydowałam się na kupno paczki czekolady pomarańczowej z Fabryki Czekolady w Åre - drogie, ale całkowicie warte swojej ceny.
Po zejściu na dół, znajdziemy się nagle w środku międzynarodowego marketu. Jakkolwiek nie widziałam tam nic polskiego, jednakże można tak kupić produkty z różnych krajów. Znalazłam też sklep ze specjałami z Ameryki Łacińskiej podzielonymi według krajów, ale powiedziano mi, że większość tych produktów to zwykłe przekąski i żeby spróbować prawdziwej kolumbijskiej kuchni, muszę udać się do Kolumbii :).
Ceny mogą się znacząco różnić - w zależności od sklepu i potraw. Za dwa szaszłyki na ostro w greckim straganie zapłaciłam tylko 30 koron, co było zaskakująco tanio. Z drugiej strony - w sklepie z owocami morza dwa kawałki wędzonej ryby kosztowały ponad 100. Ale rozglądając się wokół jestem pewna, że za 100 koron można tam zjeść dobry i ciekawy lunch :).  Jedynym problemem są miejsca siedzące - a raczej ich brak. W wielu miejscach trzeba jeść na stojąco w tłumie.
Nie tylko normalne posiłki, ale także przyprawy, przekąski i wiele innych regionalnych produktów - różnorodność towarów sprzedawanych w Hötorgshallen jest niesamowita. I jestem pewna, że będę tam zaglądać od czasu do czasu, by spróbować czegoś nowego :).

Podobne posty

0 komentarze

Kraje

anglia (3) austria (1) belgia (1) chorwacja (12) dania (1) ekwador (5) finlandia (6) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (17) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (143) włochy (7) zea (4)

Instagram