Advertisement

Main Ad

Hötorgshallen: smaki świata

Hala targowa Hötorgshallen reklamuje się hasłem "Cały świat pod jednym dachem" - a przynajmniej takie rozwiązanie przyjmuje Tłumacz Google'a dla opisu zamkniętej hali z jedzeniem z całego świata. Kiedy tylko usłyszałam o tym miejscu, wsiadłam w pociąg do T-Centralen i po 5 minutach spaceru stamtąd dotarłam do Hötorget.
Hala nie jest ogromna, ale całkiem łatwo się zgubić na wąskich przejściach pomiędzy sklepami, byłam tam w sobotę i było bardzo dużo ludzi. Wolałabym pójść tam w jakiś spokojniejszy dzień, ale na tygodniu Hötorgshallen jest otwarta od 10 do 18 (w piątki do 18:30). W niedzielę i święta jest nieczynna.
Zaraz po wejściu do budynku wiedziałam, że jestem w niebie ;). Na prawo trafiłam na sklep z wieloma rodzajami czekolad. Były tam nawet czekoladowe róże! Najbardziej idealne kwiaty, jakie można podarować kobiecie ;). Zdecydowałam się na kupno paczki czekolady pomarańczowej z Fabryki Czekolady w Åre - drogie, ale całkowicie warte swojej ceny.
Po zejściu na dół, znajdziemy się nagle w środku międzynarodowego marketu. Jakkolwiek nie widziałam tam nic polskiego, jednakże można tak kupić produkty z różnych krajów. Znalazłam też sklep ze specjałami z Ameryki Łacińskiej podzielonymi według krajów, ale powiedziano mi, że większość tych produktów to zwykłe przekąski i żeby spróbować prawdziwej kolumbijskiej kuchni, muszę udać się do Kolumbii :).
Ceny mogą się znacząco różnić - w zależności od sklepu i potraw. Za dwa szaszłyki na ostro w greckim straganie zapłaciłam tylko 30 koron, co było zaskakująco tanio. Z drugiej strony - w sklepie z owocami morza dwa kawałki wędzonej ryby kosztowały ponad 100. Ale rozglądając się wokół jestem pewna, że za 100 koron można tam zjeść dobry i ciekawy lunch :).  Jedynym problemem są miejsca siedzące - a raczej ich brak. W wielu miejscach trzeba jeść na stojąco w tłumie.
Nie tylko normalne posiłki, ale także przyprawy, przekąski i wiele innych regionalnych produktów - różnorodność towarów sprzedawanych w Hötorgshallen jest niesamowita. I jestem pewna, że będę tam zaglądać od czasu do czasu, by spróbować czegoś nowego :).

Prześlij komentarz

0 Komentarze