erasmus

Wycieczki na Erasmusie

20:51

Kiedy w sierpniu 2010 wsiadałam do samolotu do Malmö, nie spodziewałam się, jak ta krótka wymiana zmieni moje życie. Właściwie w jej efekcie jestem teraz w Sztokholmie i myślę o zostaniu w Szwecji na dłużej. Ale wtedy myślałam o tym jako o wielkim wyzwaniu i nowej przygodzie. W sumie to nigdy wcześniej nie podróżowałam tak naprawdę. To znaczy, byłam na szkolnej wycieczce do Londynu, na obozach w Czechach i Grecji, pojechałam z przyjaciółmi na wycieczkę zorganizowaną do Turcji... Ale to nie było prawdziwe podróżowanie, kiedy jest się w pełni odpowiedzialnym za wszystkie swoje decyzje. Gdy to od ciebie zależy, gdzie pójdziesz, co będziesz robić i zwiedzać. Podczas pobytu w Malmö zaczęłam podróżować - oczywiście większość tych wycieczek była bardzo krótka, ale przecież od czegoś trzeba zacząć, prawda? ;)

Wiem, że Szwecja nie leży zbyt daleko od Polski, ale przecież nie mogłam być pewna czy jeszcze wrócę w te strony. Więc wsiadałam w pociąg lub autobus z przyjaciółmi i jeździliśmy odkrywać Skanię :). Właściwie większość moich wycieczek miała miejsce we wrześniu, bo odwiedzili mnie wtedy rodzice i znajomi z Polski, więc odkrywałam ten region razem z nimi. Jako że na tym blogu staram się również pokazać odrobinę Szwecji, będę dodawała też posty o tych wycieczkach. Jeśli chcecie przeczytać więcej o moim pobycie w Malmö, zawsze możecie zajrzeć do postów tutaj. Więc... gdzie można wyskoczyć z Malmö?

[19,08] Okolice Österlen: Glimmingehus, Kåseberga i Ales Stenar
[4-5.09] Kopenhaga
[7.09] Lund
[11-12.09] Karlskrona & Aspö
[8-10.10] Kopenhaga & Oslo
[23.10] Kullaberg
[26.10] Trelleborg
[19.11] Uppsala
[19-21.11] Stockholm

Jak pamiętam, moje pierwsze wrażenia ze Sztokholmu nie były najlepsze. Miasto pod koniec listopada było zimne, szare, deszczowe i mgliste. Nie spodziewałam się, że tu wrócę. Myliłam się, ale nie żałuję, przylot w sierpniu ukazał mi Sztokholm w zupełnie innym świetle i teraz muszę przyznać, że kocham to miasto :)

Podobne posty

0 komentarze

Kraje

anglia (3) austria (2) belgia (1) chorwacja (12) czarnogóra (2) dania (1) ekwador (5) finlandia (7) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (22) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (168) włochy (7) zea (4)

Instagram