Advertisement

Main Ad

Gdzie zjeść w Sztokholmie na Kungsholmen?

Szwecja to nie najtańsze miejsce, by wyskoczyć gdzieś coś zjeść, ale z drugiej strony - codziennie gotowanie to nie jest coś, na co miałabym ochotę. Więc zaczęłam się rozglądać, gdzie by tu zjeść lunch na Kungsholmen.
Najprostszym wyborem, dokonywanym przez wiele osób w pracy, jest jedzenie w restauracji Elextroluxu. Codziennie jest tam duży wybór jedzenia - różne sałatki, ryba lub mięso, czasem makaron... Każdy znajdzie coś dla siebie. Lunch dla pracowników kosztuje 84 SEK (39,82 zł). W Electroluxie można też kupić kanapki i mniejsze przekąski oraz - oczywiście - są też darmowe owoce :). 
Idąc w dół Sankt Göransgatan można zobaczyć grecką restaurację - Grekiska kolgrillsbaren. Mają tam naprawdę pyszne jedzenie - lunch menu kosztuje 90 SEK - 42,66 zł (85 na wynos). Lunch jest podawany między 10 a 15, a w jego skład wchodzi sałatka, pieczywo, główny posiłek do wyboru oraz napój. Porcje są naprawdę wielkie - nie byłam w stanie zjeść całej :). 
A teraz pozwolę sobie przedstawić trochę miejsc z nie do końca zdrowym jedzeniem ;). Na Fridhemsplan jest bar sportowy Retro, w którym jadłam jednego z najlepszych hamburgerów w moim życiu. Duże burgery z frytkami i sałatką kosztują około 150 SEK (71,11 zł). Oczywiście można tam dostać też 'normalne' posiłki, ale warto pamiętać, że w barach sportowych serwują raczej coś do przekąszenia do piwa czy podczas oglądania meczu (co właściwie robiłam podczas mojego pobytu tam ;)) . 
Na Fridhemsplan jest także pizza/kebab - Sthlm Kebab. Nie za bardzo umiem ocenić jakość - dla mnie większość kebabów jest taka sama. Znośna, kiedy jest się bardzo głodnym ;). Tutaj kebab kosztuje 79 SEK (37,45 zł) i w cenie jest także napój.
Ok, wystarczy już o fast foodach, czas wrócić do zdrowszej żywności... i tańszej.  Bo na Fridhemsplan jest ICA. A w ICA jest bar sałatkowy. Makaron, mięso, ryż, różne warzywa, sery... I można wymieszać jak się tylko chce. Całość kosztuje 129 SEK/kg (61,15 zł), więc za miskę akurat na lunch płacę coś około 50 SEK (23,70 zł). + 3 SEK za plastikowy nóż i widelec :). 
ICA oferuje również alternatywne rozwiązania dla oszczędzających desperatów ;). Za 20-30 koron można kupić mrożony posiłek do podgrzania w mikrofalówce w pracy. Jest całkiem spory wybór dań, jakkolwiek nie są one najlepsze. Cóż, nic specjalnego nie można oczekiwać od tanich mrożonek ;).
W dole Sankt Göransgatan jest też Subway. Słyszałam, że mają tam zniżki dla pracowników Electroluxa, ale kiedy o nie zapytałam, nikt w Subway'u o czymś takim nie słyszał. Na Fridhemsplan jest też McDonald's. Wydaje mi się, że wszystkie te fast foody mają takie same ceny jak wszędzie indziej w mieście.


Prześlij komentarz

0 Komentarze