po prostu szwecja

Szwedzki brak prywatności

21:41

Nie wiem, jak to wygląda w innych krajach, ale w Polsce bardzo dbamy o swoją prywatność. Firma nie może przekazać dalej ani wykorzystać naszych danych bez naszej pisemnej zgody, instytucje nie mogą przekazywać sobie danych bez sądowej decyzji itd. itp... Cóż, w Szwecji wygląda to nieco inaczej. I jest to coś, do czego trudno się przyzwyczaić. Bo nasze dane są właściwie... wszędzie. Złożyłam wniosek w Urzędzie Podatkowym o numer personalny. Wciąż jeszcze nie otrzymałam listu potwierdzającego nadanie go, ale już mogę się znaleźć w internecie...
Pierwsza strona, o jakiej usłyszałam, to hitta.se. Wpisujesz nazwisko i miasto, klikasz na 'szukaj!' i możesz znaleźć właściwie wszystko... Imię i nazwisko. Dokładny adres z lokalizacją na Google maps. Numer telefonu. Datę urodzenia. Dla mnie było to coś niezwykłego.
Podczas rozmowy na ten temat powiedziano mi o ratsit.se. I cóż... Powiedzmy, że to następny poziom. Oczywiście są tam te same informacje - imię, nazwisko, adres, data urodzenia (napisali nawet, że w tym roku moje urodziny będą w niedzielę, za 54 dni... o.O ). Kolega, który powiedział mi o tej stronie, dodał również, że to najlepszy sposób, by sprawdzić kogoś poznanego na imprezie. Wystarczy, że poznasz nazwisko tej osoby i już możesz sprawdzić adres, datę urodzenia... i stan cywilny. A jeśli zapłacisz, to dostaniesz więcej informacji - jak chociażby historię kredytową...
Ale Szwedzi lubią swój system. Słyszałam, że jedyne osoby, które na niego narzekają, to obcokrajowcy. Bo jesteśmy przyzwyczajeni do większej prywatności. Cóż, trzeba się odzwyczaić. Witamy w Szwecji ;)

Podobne posty

0 komentarze

Kraje

anglia (3) austria (2) belgia (1) chorwacja (12) czarnogóra (2) dania (1) ekwador (5) finlandia (7) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (22) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (168) włochy (7) zea (4)

Instagram