norrland

Europejska Stolica Kultury

23:32

Spędziłam ostatni weekend w Umeå i jedyna myśl, wciąż tkwiąca w mojej głowie to to, że ten weekend był stanowczo za krótki. Chociaż nie był to mój pierwszy pobyt tam, Umeå zawsze mnie czymś zaskakuje :).
Idąc w kierunku centrum miasta, minęłam market pełen małych straganów, gdzie sprzedawano różne rodzaje jedzenia. Znośne ceny i przepyszne smaki :).
Pogoda była kompletnie inna niż się spodziewałam, znając północną Szwecję. Ponad 20 stopni i słonecznie. Siedzenie nad rzeką i odpoczywanie to wspaniały sposób na spędzenie popołudnia.
W Umeå wciąż lato :).
Czerwona litera "U" w kształcie serca stanowi symbol miasta, który można znaleźć w różnych miejscach w Umeå.
Kiedy zgłodnieliśmy, wybraliśmy idealne miejsce, by napić się piwa i zjeść coś nie do końca zdrowego :). W irlandzkim pubie "Lottas Krog & Pub" ogroooomny hamburger z sałatką i frytkami + szklanka irlandzkiego piwa kosztuje około 200 koron. I gwarantuję, że jest się po tym pełnym :).
Rowery to najwygodniejszy sposób poruszania się po mieście.
Umeå jest znana jako Björkarnas Stad (miasto brzóz), jako że drzewa te można napotkać właściwie wszędzie.
W mieście jest wiele miejsc, gdzie można spokojnie usiąść i odpocząć.
A po lunchu tylko spacer wzdłuż rzeki Ume.

Podobne posty

0 komentarze

Kraje

anglia (3) austria (1) belgia (1) chorwacja (12) dania (1) ekwador (5) finlandia (6) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (17) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (143) włochy (7) zea (4)

Instagram