muzea

Stockholm skansen

23:22

Jeśli dysponujecie odrobiną wolnego czasu (a mówiąc "odrobina wolnego czasu" mam na myśli co najmniej kilka godzin ;) ) a pogoda dopisuje, sztokholmski skansen to świetne miejsce na wyjście.
Skansen jest położony na wyspie Djurgården, a najprostszy sposób (wg Google maps, ale my się posłuchaliśmy i dotarliśmy, więc myślę, że mogę to polecić ;) ), by się tam dostać to podróż tramwajem nr 7. Rozpoczyna on trasę w pobliżu T-Centralen i jedzie bezpośrednio pod Skansen. W pobliżu wejścia zatrzymuje się też linia 7N, która jest obsługiwana przez specjalne oldschoolowe tramwaje (które jednak nie przejeżdżają całej trasy linii 7, o czym warto pamiętać).
Ceny biletów są dość zróżnicowane, dlatego zawsze warto sprawdzić je zawczasu na stronie internetowej. Za bilet normalny, w środku sezonu zapłaciłam 160 koron. Aktualne ceny i godziny otwarcia można sprawdzić tutaj.
Skansen jest wielki i dość szybko się zmęczyłam podczas zwiedzania w letnim upale. Na szczęście jest wiele miejsc, gdzie można spokojnie usiąść i odpocząć :).
A jeśli mowa o atrakcjach turystycznych... Cóż, zwiedzałam już wcześniej różne skanseny, również w Szwecji, a ten nie różni się zbytnio od innych. Ale jeśli nigdy dotąd nie byliście w skandynawskim skansenie, to gorąco polecam, by do niego zajrzeć :).
Można się przekonać jak Szwedzi żyli przed laty. W skansenie jest także specjalnie wydzielona część dotycząca życia w północnej Szwecji. Widziałam już podobne rzeczy w Gammlia, w Umea, ale nie powstrzymało mnie to od obejrzenia ich ponownie ;).
Kolejną atrakcją, szczególnie dla miłośników zwierząt, może być mini zoo ze skandynawskimi zwierzętami. Naprawdę podobało mi się przyglądanie reniferom, ale można tam zobaczyć też łosie, niedźwiedzie, żubry, wilki i wiele innych.
Skansen to naprawdę przyjemny sposób na spędzenie popołudnia w Sztokholmie :)

Podobne posty

0 komentarze

Kraje

anglia (3) austria (1) belgia (1) chorwacja (12) dania (1) ekwador (5) finlandia (7) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (21) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (154) włochy (7) zea (4)

Instagram