przeprowadzka do szwecji

Szukanie mieszkania w Sztokholmie

22:25

Wystarczy wrzucić w Google 'wynajem pokoju w Sztokholmie' i zacząć czytać to wszystko, by się kompletnie załamać. Bo nie jest łatwo znaleźć fajne mieszkanie w Sztokholmie, a właściwie jest szalenie trudno znaleźć mieszkanie w Sztokholmie. Jakiekolwiek mieszkanie.

Co dobre: AIESEC pomaga w szukaniu mieszkania.
Co złe: Malutka klitka mnie nie satysfakcjonuje.

Ponieważ i tak myślałam o przeprowadzce do Szwecji, jeszcze zanim się dowiedziałam o AIESECu, chciałabym tu zamieszkać z kimś, kogo już długo znam ;). Kiedy tylko o tym wspomniałam, powiedziano mi, że nic mi nie mogą obiecać, bo "rynek mieszkaniowy w Sztokholmie jest naprawdę szalony". AIESEC obiecał mi pomoc w szukaniu małego pokoiku dla mnie, do godziny od miejsca pracy, i spełnili obietnicę. Dostałam dziś do podpisania umowę i będę mieszkała w południowym Sztokholmie, godzinę metrem do pracy. Zaakceptowałam to, bo myślę, że lepiej szukać mieszkania, będąc już w Sztokholmie i mając gdzie się zatrzymać ;).

Szukałabym czegoś, nawet gdybym chciała mieszkać sama. Zaczynam pracę w połowie sierpnia - to nienajlepszy czas na wynajem pokoju. Zwłaszcza, jeśli zaczyna się szukać zaledwie kilka tygodni wcześniej ;). Ludzie z AIESECa ostrzegali mnie, że to tak wygląda i zaufałam im. Ale kiedy przeglądałam oferty online, za cenę, którą przyjdzie mi płacić, można dostać większy pokój (mój będzie miał 8m2) z prywatną łazienką i w lepszej lokalizacji. Ok, może troszkę drożej, ale to i tak nie robi różnicy, bo wciąż się mieści w budżecie przeznaczonym na mieszkanie, który dostałam wyliczony (AIESEC przygotował obliczenia, ile pieniędzy z mojej wypłaty będzie szło na poszczególne rzeczy - bardzo przydatne!). Skoro już znam średnie ceny pokoju w innych szwedzkich miastach i mogę porównać je do cen w stolicy - myślę, że nawet będąc na stażu można wynająć przyjemny pokoik w Sztokholmie. Musisz tylko mieć trochę czasu, którego się nie ma na początku. Dlatego nie mogę się już doczekać, by być w Szwecji i zacząć szukać czegoś bardziej odpowiedniego. Trzymajcie kciuki!
A jeśli mowa o innych formalnościach... Logując się na myaiesec.net widzę już nowy status: 'matched'. Wciąż czekam na TN Acceptance Note. Ponieważ nie chcę im wysyłać maili w stylu "Przypominam o przysłaniu mi TN AN, o który prosiłam tydzień temu" - już o niego prosiłam i obiecano mi przysłać go wkrótce - jedna osoba z mojego lokalnego komitetu skontaktowała się z nimi. I przypomniała im, że muszę zapoznać się z umową o pracę jak najszybciej. "Powinnaś zobaczyć wszystkie dokumenty dot. warunków pracy zanim wyjedziesz z Polski". Więc mam 3 tygodnie. Bilet do Sztokholmu zabukowany na 6 sierpnia :).

Podobne posty

2 komentarze

  1. powodzenia w Stockholmie :) super miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję bardzo :) już nie mogę się doczekać przeprowadzki, choć mam nadzieję, że w miarę szybko jednak znajdę fajne mieszkanko :)

    OdpowiedzUsuń

Kraje

anglia (3) austria (2) belgia (1) chorwacja (12) czarnogóra (2) dania (1) ekwador (5) finlandia (7) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (22) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (168) włochy (7) zea (4)

Instagram