proces rekrutacyjny

Nic się nie zmienia

22:46

Zaczynając od tego belgijskiego stażu, o którym wspominałam w poprzednim wpisie: miałam rozmowę kwalifikacyjną w ubiegły wtorek, podczas moich zagranicznych wakacji. Połączenie było bardzo słabe, chociaż wyszłam na dwór i stałam w deszczu, nie słyszałam prawie nic z tego, co do mnie mówiono na początku. To był długi monolog o obowiązkach stażysty, potem wypytywali mnie o moją obecną pracę, doświadczenie, oczekiwania i tym podobne. Standardowe pytania. "Dlaczego chcesz się przenieść do Belgii?" Mhmm, dlaczego nie mogę po prostu odpowiedzieć: "Bo nie ma żadnych ofert w Szwecji"?. Powiedzmy, że chyba nie spełniam ich oczekiwań,  nie mając żadnego doświadczenia w podatkach. Tego się spodziewałam i szczerze mówiąc, nawet się ucieszyłam, gdy by odblokowali profil na dalsze aplikacje.
Ponadto to chyba pierwszy i ostatni raz, gdy widzę coś takiego wśród ofert. Umea... I oczywiście wszystko nie tak, jakbym chciała. Trwa tylko 3 miesiące, zaczyna się za 2 tygodnie. I w informatyce. Ale szczerze powiedziawszy, zobaczenie nazwy tego miasta na liście zaskoczyło mnie. Koniec świata.

Są oferty w Szwecji, niezbyt wiele, ale są. Niestety, nie dla mnie. Obecnie jest 7 otwartych pozycji, ale omijając te dla informatyków (software developers...), te pozostałe są w sprzedaży i marketingu. I zawsze jest dużo osób, które tam aplikują, więc nawet nie próbuję, nie moja specjalizacja.
Przeglądając oferty pracy w finansach z całego świata (około 250 na chwilę obecną), od razu omijam Amerykę Południową (chciałabym, ale nie mówię po hiszpańsku) i kraje, w których nie czułabym się bezpiecznie - Indie, Pakistan, Kenia... Niewiele zostaje po takiej selekcji. Znalazłam całkiem fajną ofertę w Szwajcarii, gdzie właściwie spełniam wszystkie warunki. I dwie oferty - i Wielkiej Brytanii i Singapurze, gdzie prawie je spełniam ;). Zobaczymy.

Podobne posty

0 komentarze

Kraje

anglia (3) austria (1) belgia (1) chorwacja (12) dania (1) ekwador (5) finlandia (7) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (21) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (154) włochy (7) zea (4)

Instagram