aiesec - przygotowania

Dlaczego AIESEC?

21:56

Ciężko powiedzieć, kiedy właściwie zaczęłam myśleć o odbyciu stażu zagranicą i kiedy w mojej głowie pojawił się pomysł związany z AIESECiem. Jesienią 2012 r. myślałam, by wyjechać na kilka miesięcy w ramach programu praktyk Erasmusa, skoro to był ostatni rok moich studiów. Ale w marcu 2013 rozpoczęłam staż w warszawskim banku, wciąż skupiając się na skończeniu dwóch moich magisterek. Wiosną już wiedziałam, że dopóki nie skończę studiów, nie mam szans, by szukać czegokolwiek poza Polską. Wtedy odkryłam AIESEC. Kiedy dokładnie? Nie mam bladego pojęcia. Ale wyjazd na staż w ramach programu Global Talents był możliwy nawet w 2 lata po skończeniu studiów. To dawało mi znacznie więcej możliwości. Ponadto staż nie byłby za darmo, co było dla mnie dość istotne, jako że po skończeniu studiów nie chciałam już prosić rodziców o pomoc finansową.

Mój pierwszy pomysł to Azja. Z wielu powodów. Po pierwsze - byłoby to dla mnie coś nowego i egzotycznego. Po drugie - wierzę, że nauczyłabym się bardzo dużo z zakresu ekonomii i finansów. Po trzecie - i może nawet najważniejsze dla mnie w tamtym okresie - chciałam uciec. Z Polski, z Europy... Od wielu rzeczy, które tkwiły w mojej głowie i nie pozwalały mi ruszyć do przodu.
I wtedy przyszło lato. Lato, które zmieniło mój punkt widzenia na wiele spraw - szczególnie sprawiło, że przestałam chcieć uciekać i dało mi powody, bym chciała zostać w Europie. Po kilku miesiącach rozmyślania o innych kierunkach, wróciłam do marzeń o Szwecji. I kiedy tylko skończyłam studia, zaczęłam rozsyłać CV i szukać pracy w Skandynawii, szczególnie w Umeå. Bez znajomości szwedzkiego znalezienie pracy w Szwecji jest bardzo trudne. W takim małym mieście jest jeszcze gorzej. Dlatego też wrócił do mnie pomysł stażu. Skoro nie mogę znaleźć pracy w zwyczajny sposób, może uda się znaleźć staż w ramach programu międzynarodowego. Za kilka dni powinnam mieć dostęp do bazy praktyk i naprawdę mam nadzieję, że czasem zobaczę tam też opcję "Szwecja" :).

Podobne posty

0 komentarze

Kraje

anglia (3) austria (1) belgia (1) chorwacja (12) dania (1) ekwador (5) finlandia (6) grecja (1) holandia (1) kolumbia (22) litwa (2) luksemburg (1) malta (2) niemcy (2) norwegia (1) panama (13) polska (17) portugalia (1) rumunia (7) słowacja (1) szwecja (143) włochy (7) zea (4)

Instagram